Leverans
Hur lång leveranstid har min order?
Vår leveranstid är 2-7 arbetsdagar inom Norden. Cirka 10 arbetsdagar utanför Norden.
Kan jag spåra mitt paket?
Ja. När ditt paket skickas från lagret har du mottagit ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.
Mitt paket har råkat ut för en transportskada, vad gör jag?
Kontakta gärna vår kundtjänst tillsammans med en bild som visar hur paketet har skadats så hjälper vi dig gärna vidare. Kontakta kundtjänst här.
Jag har mottagit min order men jag saknar en produkt
Kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig gärna vidare. Kontakta kundtjänst här.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för ej uthämtat paket. Se våra köpvillkor här.
Kostar frakten för min order något?
Vi har fri frakt över ett visst belopp. Handlar du under detta belopp eller önskar ett annat fraktsätt än det som är fraktfritt, är frakten en extra kostnad.
Min order har inte kommit?
När ditt paket skickas från vårt lager mottog du ett mail med en spårningslänk där du kan spåra ditt paket. Kan du inte se ditt paket via spårningslänken, är du välkommen att kontakta oss här.
Det står att min order har levererats men jag har inte mottagit den
Prova att uppdatera länken igen. Några gånger uppdateras länken några dagar innan paketet kommer fram. Har du inte mottagit paketet efter någon dag, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig vidare.
Order
Jag har inte mottagit min orderbekräftelse, hur kan jag se denna?
Kolla gärna om den har hamnat i din mails skräpkorg. Har du inte mottagit din orderbekräftelse dagen efter ett köp, kontakta oss gärna här så skickar vi den till dig.
Kan jag makulera min order?
Du är alltid välkommen att maila oss här så hjälper vi gärna till att kolla upp om det är möjligt. Det är dock ingen garanti.
Kan jag byta adress eller andra uppgifter på min order?
Du kan alltid maila oss och kolla om det är möjligt. Har ordern redan hunnit processas är det dessvärre inte möjligt.
Jag har mottagit fel produkt eller saknar en produkt i min order, vad gör jag?
Vi beklagar att du har mottagit fel produkt eller saknar en produkt. Maila vår kundtjänst här så hjälper vi dig.
Kan jag göra ändringar till min order när ordern är lagd?
Då våra ordrar oftast packas inom kort – är det vanligtvis ej möjligt att göra en ändring. Prova alltid att maila kundtjänst. Oftast får du komplettera med en ny order eller sända tillbaka paketet i en retur.
Jag har inte mottagit en följesedel i mitt paket
Vi sänder inte längre ut följesedlar i paketen med hänsyn till miljön. Vad du har köpt ser du båda på “mina sidor” och i orderbekräftelsen du fick vid köpet.
Jag har inte mottagit min order
Vi har en leveranstid på 2-7 arbetsdagar. Har du inte mottagit din order efter detta tidsspann, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig med din order.
Jag vill returnera min order
Du är varmt välkommen att göra en retur. Du finner all information om hur du går tillväga här
Retur & reklamationer
Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
Du finner all information hur du gör en retur här
Hur länge har jag rätt att returnera?
Hos Simply Teen har du alltid 30 dagars ångerrätt.
Kostar det att returnera en vara?
Vid en retur står du själv för returkostnaden.
Jag har skickat min retur, när blir jag återbetald?
Inom 30 dagar efter att vi har mottagit din retur. Då sker återbetalning till ditt konto eller kreditering av din faktura.
Mitt paket har råkat ut för en transportskada, vad gör jag?
Kontakta gärna vår kundtjänst här tillsammans med en bild som visar hur paketet har skadats så hjälper vi dig gärna vidare.
Hur gör jag en reklamation?
Upplever du att du har mottagit en defekt produkt är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice här så hjälper vi dig gärna vidare.
Jag har inte mottagit en retursedel. Vad gör jag?
Vi sänder inte ut retursedlar med din order av hänsyn till miljön.
Produkter
Är era produkter veganska?
Många av våra produkter är veganska. På de flesta produkter skriver vi ut om produkten är vegansk eller inte. Du finner även en komplett ingredienslista på varje produktsida.
Är era produkter cruelty free?
Simply Teen är starka motståndare till djurförsök och våra produkter säljs inte på några marknader som kräver att produkterna testas på djur.
Innehåller Simply Teens produkter parabener eller PFAS-ämnen?
Våra produkter innehåller inte parabener eller PFAS-ämnen. Alla våra produkter är med i svenska läkemedelsverket samt europeiska CPNP.