KÖPVILLKOR

Allmänt
Samtliga priser inkluderar vid försäljningstillfället gällande mervärdesskatt, för närvarande 25%. Frakt tillkommer på alla priser om inte annat anges. För att genomföra ett köp på simplyteenskin.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på simplyteenskin.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.

Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Simply teen/Keep It Simply AB.

Företagsinformation:
Keep It Simply AB
Gustavlundsvägen 159
167 51 Bromma

E-mail: info@simplyteen.se
Organisationsnummer: 556988-7309

Annat EU land
Boende i ett annat EU-land än Sverige kan lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om dina hudvårdsprodukter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är det något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.

Betalning
Vi accepterar faktura, delbetalning, Trustly, kredit- och bankkort samt Simply Teen presentkort som betalningsmetod.

Ej uthämtade paket
Du måste uppge giltig och korrekt leveransinformation. Om Keep It Simply AB får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till dig att betala ny frakt. För beställningar som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 250 SEK.

Kampanjer
Det går inte att kombinera eventuella rabattkoder med övriga kampanjer eller erbjudanden, om inget annat anges.

Leverans
Våra normala leveranstider är 2-7 arbetsdagar beroende på valt fraktalternativ. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Priser
Alla priser på hemsidan anges i SEK och är inklusive moms (om inget annat anges eller valts av användaren). Vi reserverar oss för prisändringar beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Skada
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Tvist
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst och dig, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden har telefonnummer 08-508 860 00.

Utanför EU
När vi börjar leverera utanför EU är eventuell införselmoms och tullavgift är upp till dig att betala.

Utebliven orderbekräftelse
På grund av tekniskt fel eller andra omständigheter bortom Simply Teens kontroll kan din orderbekräftelse bli sen eller helt utebli. Om din orderbekräftelse dröjer mer än 30 minuter ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Ändring av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.

Reklamation
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via vårt kontaktformulär, e-post (info@simplyteen.se) inom skälig tid. För mer information se nedan. Reklamationen måste göras via vårt kontaktformulär. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 1 år från köptillfället. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 3-14 arbetsdagar. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Undantag från ångerrätt
Produkten måste vara obruten och oanvänd men enligt lag har du rätt att säkerställa dess egenskaper och funktioner. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskning bedöms från fall till fall. Öppnade och/eller använda hudvårdsprodukter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl. Vid godkänd hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 21 dagar.

Ångerrätt
Vid köp av hudvårdsprodukter på simplyteenskin.se har du som kund 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet.

Du har 30 dagars öppet köp från det att du mottagit paketet, förutsatt att produkten returneras oanvänd i oskadad originalförpackning och i de fall där varan är plomberad skall denna vara obruten. Vid retur betalar du själv returkostnaden. Märk returen tydligt med Simply Teen och ditt ordernummer och skicka paketet till:

Keep It Simply AB
Gustavlundsvägen 151
167 52 Bromma

Vill du ha ett standardformulär för utövande av ångerrätten finns det att ta del av på konsumentverkets hemsida, www.konsumentverket.se

Returhanteringen tar ca 1-3 veckor. Tänk på att spara kvittot på din retur och skicka spårbart så att vi kan ersätta dig för returen även i de fall paketet försvinner under leveransen.